Căldură…mare

Dap. A venit vara. Și căldura mare, căci marea nu vine. Trebuie să mergi tu la ea. ”Marea te cheamă la ea…bla, bla” – era un cântec.

Eu, fiind la mare, mă bucur de soare…  pentru că am terminat (în sfârșit!) uscătorul solar de legume-fructe.

Povestea lui e scurtă ca și consistență, dar luuungă ca perioadă de realizare.

Totul a început cu o bere la cutie. După ce am mutat berea din cutie în dovleac, am rămas cu o cutie de aluminiu goală și o poftă crescută de stat pe gânduri. Din combinația celor două au ieșit mai multe idei, dar s-au materializat doar două: șindrila și uscătorul.

Acum că am terminat urcătorul pot savura liniștit o bere pentru a mă recompensa pentru efort. Dar iar o să rămân cu o cutie goală…. the show must go on!

Postez aici imagini cu ”meștereala” mea, dar pentru informații constructive și mai complete, și cu mai mult simț de răspundere am să vă pun o legătură de pe youtube.

Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg

 

 

Asta e linkul de care vorbeam http://www.youtube.com/watch?v=7B2DGXPOk4Q

Categorii: dyi | Etichete: , , , , , , , , , , | 14 comentarii

Navigare în articol

14 gânduri despre „Căldură…mare

  1. Anonim

    La prima vedere, observ ca uscatorul tau este putin diferit fata de cel din link. Cateva obesrvatii/comentarii:

    1. Ai folosit 6, nu 7 cutii de bere.
    2. Nu ai pus capac/e sus(jos nu-mi dau seama) si astfel nu ai mai facut etansarea cutiilor de bere. Presupun ca scopul era eliminarea adezivului(un mare +). Nu este necesar ca aerul sa circule doar prin cutiile de bere?. Crezi ca se poate realiza „etansarea” prin „presarea” cu un capac fara a se folosi adeziv?
    3. Ai folosit pentru capac policarbonat, nu plexiglas.
    4. Uscatorul este captusit pe interior cu chestii(extrudat?) albastre si rosii(roz). Nu este prea etans? Pe unde circula aerul?
    5. Rafturile sunt din plasa(de plastic) de tantari?
    6. A fost pus in functiune? Rezultate?

    • 1. Eu l-am făcut cum m-a tăiat capul…
      2. …din diverse resturi de materiale,
      3. în timpul și după cheful avut (foarte puțin din amândouă).
      4. linkul este pentru cum ar trebui făcut, nu pentru cum l-am făcut eu
      5. chestiile colorate sunt placi de polistiren extrudat
      6. aerul iese printr-o fantă lata de 1 cm din acoperiș
      7. da. rafturile sunt cu plasa de țânțari
      8. da. L-am pus în funcțiune și am uscat o roșie, un castravete, frunze de țelină și un măr.

  2. Foarte fain, practic și simplu. Felicitări. Într-adevăr, nu trebuie mai mult. Eram pe cale să fac și eu unele observații nu foarte critice, dar nu e cazul, că scopul final l-am aflat abia la urmă. 🙂 Credeam că e panou de încălzit apa.
    Este excelent pentru uscat fructe și legume, chiar și așa cum e făcut. Rezultat maxim cu efort minim, atribut al omului deștept.
    Ați măsurat o temperatură, ceva?

    • Mulțumesc pentru vizită și aprecieri. Da, am urmărit un termometru pe care l-am montat în interior la gura tuburilor și nu am văzut să treacă de 46 de grade. Acum, sincer să fiu, nici nu am prins miezul unei zile caniculare să pot vedea până unde ajunge temperatura. Oricum se poate rezolva relativ ușor cu o baterie, un ventilator de calculator și senzor de temperatură (sau montaj cu termistor).

  3. iulian

    am gasit un sistem interesant pentru tine, poate fi folosit la bazine in loc de pompa http://www.youtube.com/watch?v=Z5LpJAR3cM0

  4. Mersi frumos pentru postare, Danny, și felicitări pentru realizare!
    Mă întreb, oare nu ar fi mai simplu să folosim, în loc de dozele de bere, tuburi de PVC?
    Spor în toate!

    • Scuze! Johnny, nu Danny! Eram cu un prieten pe care îl cheamă așa și v-am inversat numele. :))

    • Pai cred ca vom ajunge sa folosim orice se poate. Eu am ales dozele pentru continutul lor initial! 😀 Stii, e o lege a naturii care zice ca gunoiul unora este aurul altora. Eu am preferat sa-mi pastrez gunoiul.

      • Da, e bună legea aia a naturii. 🙂
        Dacă stau să mă gândesc puțin, tot cu dozele ies mai bine. Le iau de la un bar… doar că goale. :)) Eu am nevoie de câțiva ani ca să adun atâtea, adică necesarul pentru utilajul ăsta. :))
        Numai bine și te mai vizitez din când în când, acum că tot am aflat de locușorul acesta.

  5. Andrei Dragnea

    Salut Johnny,

    Vreau si eu sa incep o cultura acvaponica si sunt in stadiul in care inventariez costurile si ma pregatesc sa obtin banii.
    As avea mare nevoie de ajutorul tau pentru ca este deja de notorietate succesul tau.
    Sunt interesat sa fac o sera de 120 m2 si am nevoie de mai multe detalii legate de bazine, filtre pompe etc., tipuri de pesti si ordinea etapelor de implementare.
    Te rog mult raspunde-mi la acest post.

    Iti multumesc,

    Andrei

  6. marian

    Uscatorul solar merge lejer si cu sticle de plastic(pet-uri) taiate finut si lipite cu silicon. Sistemul de termosifonare -cu aer poate fi folosit si pentru incalzirea casei pe timp de iarna.Bineinteles traebuie facut un pic mai profesional iar conducta de transport trebuie sa fie bine izolata!

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

