Cere-ți și ți se va da!

Sună aiurea titlul, dar ăsta e adevărul. Am început să cred tot mai mult în faptul că nu există coincidențe și nici lucruri care să se întâmple fără motiv. E suficient să ai nevoie de o soluție, să cauți o rezolvare, și să nu îi dai de cap, iar după ce renunți la căutarea unei soluții aceasta să te lovească pur și simplu. Acum mă refer strict doar la problema mea legată de pompa de apă acționată oricum numai electric nu. Și am fost mult timp blocat pe găsirea unei soluții de acționare a pompei electrice, când de fapt, eu aveam nevoie de acționarea apei. Subconștient eram blocat/legat de  pompă. A fost nevoie să renunț momentan la găsirea unei soluții pentru ca să descopăr azi că soluția e mai simplă decât credeam. Un instalator bătrân, cu țigla rară (așa spune lumea), mi-a arătat că dacă ai gravitație și minte creață, ai tot ce îți trebuie. Eu am gravitație… deci nu am tot ce îmi trebuie. Am să merg să vad cu ochii mei ideea pusă în practică, după care o să încerc să o reproduc. O să găsiți aici toate detaliile constructive.

Deocamdată am să vă arăt ce am făcut în perioada asta în care nu am mai dat nici un semn de viață. Am spus că o să merg în paralel cu două moduri de cultură a legumelor: acvaponică și permacultură.  Până una alta sunt în grafic. Am ceva restanțe la partea acvaponică, în sensul că sistemul încă se găsește în regim de avarie (practic nu funcționează). În schimb am compensat la partea de permacultură. Am plantat ridichi, pe care o să le vedeți înflorite, roșii, ceapă, usturoi, ardei, și recent, capșuni și castraveți. Cea mai mare parte a celor înșirate aici sunt plantate pe două ”morminte” cum le-au denumit socrii mei.

”Mormintele” nu le-am făcut în stil clasic, adică săpat 2 m scos pământ, adăugat cutia cu ”îngrășământ” cu martori și toate cele. Am preferat o altă metodă: am luat cartoane, le-am întins pe două șiruri – în sensul că am pus un șir, am lăsat în lateral un spațiu liber egal ca lățime cu șirul de cartoane, apoi am adăugat al doilea șir de cartoane. Am pus mâna pe cazma, și ce săpam din zona neacoperită puneam peste cartoane. Cartoanele din descrierea precedentă au fost folosite în bucăți mari. În spațiul dintre ”morminte” a rămas șanț. Aici am pus cartoane mărunțite.

Peste movile am urmat sfaturile găsite pe ici pe colo și am adăugat paie pe post de mulci – speram eu. Rezultatul a fost că paiele au degenerat în crescătorie de melci. Dacă eram înțărcat la consumul de melci uitam de permacultură. Am avut norocul totuși să fiu mai în formă decât melcii și să pot aplica ceea ce am exersat destoinic în copilărie – aruncatul cu pietre (cu melci în cazul ăsta).  Legumicultură, protecția vietăților și body building la pachet.

Din tot stufărișul ăla din poze, am udat doar roșiile și ardeii prin metoda japoneză consacrată: iacana-nacana. Ceapa, usturoiul și ridichiile au văzut apă doar la ploaie și sub formă de rouă.

Dacă nu era suficient ceea ce am făcut deja, am mai adăugat cartoane mărunțite pe lângă răsaduri (pe post de mulci) peste care am considerat că ar fi bun și ceva rumeguș. Asta cu rumegușul mi se trage de la pomi. Le-am pus din iarna rumeguș la bază, iar acum în primăvara au părut  foarte mulțumiți – părerea mea.

Dar cam atât că vă ia somnul înainte să vedeți pozele.

Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Perma (16) Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg Jpeg

Deci, asta nu e tot. În poze se mai vede o spirală de condimente neterminată. O să revin.

P.S.  Titlul nu e scris greșit.

Last edit

La cererea expresă a unui cititor adaug o fotografie pentru lămuriri. Știu ca o imagine vorbește cât o mie de cuvinte…. așa că dacă și acum există nelămuriri…. mai caut imagini.

Jpeg

Categorii: Acvaponica, Permacultura | Etichete: , , , , , , , , , | 17 comentarii

Navigare în articol

17 gânduri despre „Cere-ți și ți se va da!

  1. Anonim

    Uite ca cer si eu mai multe detalii despre „cele 2 siruri de cartoane”. Din descrierea textuala combinat cu ce se vede in poze + ce mai stiu si eu despre permacultura nu am reusit sa-mi dau seama ce ai facut tu acolo:p. Daca ai poze din etapa respectiva, cu atat mai bine. Daca nu…ne intelegem noi pana la urma. Sper…

    • Am căutat poze, dar nu am. Prins de euforia de a face straturi înălțate am uitat să fac poze. Cu toate astea nu e nimic de ascuns. Aș mai face un strat, cu fotografii la fiecare pas, dar momentan am o relație cu proprietarii terenului precum au Coreea de Nord cu cea de Sud.
      Dacă te încălzește cu ceva, nu am urmat exemplul nimănui. Cred că am înțeles la ce folosesc ziarele / cartoanele în aceste straturi și am încercat să le folosesc ca atare. Cartoanele mărunțite am gândit că se degradează mai repede și, având forme și dimensiuni diferite imită oarecum frunzele din natură. Rămâne de văzut ce o să iasă.

  2. Anonim

    Se pare urgenta la „intelegere” nu este cu mine. Poate totusi reusiti sa treceti peste divergentele istorice si sa pretuiti mai mult ce aveti in comun. Asta la nivel declarativ, caci faptic…sa ai grija de nervi sa nu moara degeaba.

    Revenind la straturile inaltate: la urmatorul(cand o fi el), poate reusesti sa surprinzi mai multe etape in poze. Daca ai timp si placere, poate faci de mana o schema in paint, avand punct de plecare poza perma8, care sa contina dispunerea straturilor. Ce nu reusesc sa „vizualizez” este: „am luat cartoane, le-am întins pe două șiruri – în sensul că am pus un șir de cartoane lângă ele pe lateral lăsând cam aceeași lățime neacoperită.”

    PS. Nu eu sunt cel incalzit de straturile inaltate, ci plantele tale:p

  3. Mda. Se vede pregătirea mea de profil mate-fizică. Cred că mă exprimam mai coerent în ecuații. Am încercat să dreg exprimarea anterioară. Sper că mi-a reușit.
    P.S. Anonim și mai cum?

  4. Am pus poza cerută.

    • Anonim

      Sar’na. Clar ti-a reusit. Atat de mult incat nu mai era nevoie de poza aditionala. Dar si ea este bine venita. Tot formatia „reala” mi-a schitat si mie, pe baza formularii fara ecuatii, tot felul de configuratii aproximativ perpendiculare(pentru obtinerea unei oarecare inaltari?!) pentru cele 2 siruri si tot dadea cu virgula.

      Anonim 1 ? E mai bine asa?

      Acum serios vorbind, cu ce ar fi diferit daca as semna cu numele real, sau un alt pseudonim? De ce Popescu este mai bun decat Anonim?

      PS. Sunt acelasi anonim care primeste delete(why?) pe forumul comunitatii.

      • ps cred ca ti se sterg comenturile din cauza…. numelui!…desi aici pot sa iti spui anonim unu (cu litere) ca sa stiu ca fiecare comentariu anonim cu anonim unu e de la aceeasi persoana.

  5. Anonim

    Comentariile nu se sterg. Pentru ca nu am postat nimic…inca. Se sterge direct userul(la intervale mai mult sau mai putin regulate). Nu prea inteleg eu unde este logica in a lasa forumul liber dar a sterge repetat contul, dar sunt convins ca in timp se va rezolva si aceasta pseudo-problema.

    PS. Avand in vedere ca la tine pe blog nu este trecut Anonim ca optiune default in caseta de comentarii,pentru momnet cred ca este sufiecient pentru identificare nickname-ul Anonim. Daca o sa apara coleziuni, incepem ajustarile. Ok?

    • Vorbește cu adminul și o să se rezolve… sau nu. Depinde de el.
      Eu nu înțeleg ce e cu treaba asta cu anonimatul. Nu cere nimeni să scrii toate datele (inclusiv PIN ul cardului), ci să ai o identitate (fie și fictivă în cazul de față). Simplu Anonim sună ori a interlop, persoană cu intenții îndoielnice, ori a SRI-ist, ori a vedetă ce preferă să nu fie asociată cu subiectul. Oricare din cazuri nu face decât să irite gazda și să ți se trântească ușa în nas.

  6. Anonim

    Momentan este un joc de-a soarecele si pisica. Eu crez contul, adminul il sterge, eu il recreez, cu aceleasi date, el il sterge iar… . Atat timp cat nu am nimic de spus in acel forum, nu am o problema cu stergerea contului – 2 clickuri si gata un cont nou.

    Asa se vad lucrurile din paretea cealalta.
    De ce e nevoie de o identitate? De ce nu sunt suficiente doar ideiile din text? De ce prima data lumea se uita la cine vorbeste si doar apoi la ce vorbeste? De ce ne intereseaza daca ideiile sunt ale unei singure persoane sau ale mai multor, atat timp cat nu apare nici o coleziune in desfasurarea discutiei?

    Beauty is in the eye of the beholder

    Pentru mine, Anonim este o identitate la fel de buna ca Popescu, Ionescu, Gigi Duru’… De fapt este o identitate mult mai buna, deoarece forteaza interlocutorul sa se concetreze mai mult pe ideiile din mesaj si mai putin pe atacul la persoana(nu peste tot discutia se duce atat de civilizat ca aici).

    PS. Ca tot ai adus vorba de SRI: e mai greu de stabilit un profil psihologic din postari pseudo-anonime.

    • În momentul în care apar idei și text situația se schimbă. Puțin. Gazda vede că are un necunoscut în casă, dar nu mai e senzația aia de big brother.
      Legat de pseudoanonim… muhuhahaha! Hai să fim serioși! Ești anonim doar atâta timp cât nu stârnești egoul (sau serviciile) cuiva.

  7. Anonim

    Normal ca daca intrii in gura structurilor, nu mai esti anonim deloc. Nici macar pentru gazde nu esti chiar anonim, ca doar vad IP-ul. Dar nu despre _acel_ tip de anonimitate vorbeam eu. Co doar nu am intrat prin proxy chinezesc, ca sa-ti starnesc suspiciuni de sri-ist sau big brother. Ci despre un google la angajare… si altele asemenea

    • Mda. Frica de sistem.
      Treaba e lămurită. Să trecem la idei.

      • Anonim

        [Offtopic]…sau nu avand in vedere titlul.

        Termenii mai jos „iti spun” ceva?(Daca-ti spun, pricepi despre ce e vorba, daca nu, poti sa ignori intrebarea)

        Joe|Big Game Hunter|CNRG

  8. Se zice că ignoranța e un drum sigur către fericire. Consideră-mă un fericit.

  9. …discutia de mai sus ma depaseste, dar ceva-altceva mi-a starnit curiozitatea: in cateva poze, in partea stanga, apare o constructie(?!) spiralata sau concentrica din caramizi > ce-o fi?

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

