Update la plantarea Gladitei

Acest articol este o continuare a celui de aici.

După o discuție avută cu un OM care a îmbătrânit făcând silvicultură am aflat că GLĂDIȚA este din categoria leguminoaselor și că preferă temperaturile ridicate. El spunea că se poate planta prin luna mai direct în sol. Ca un pont, îmi spunea că semințele nu trebuie să le opăresc, ci e mult mai simplu să le așez între două foi de șmirghel și să le frec puțin până se zgârie bine coaja aia a lor. Pe urmă a spus că trebuiesc puse seara într-o farfurie cu apă cam cât să treacă peste ele. Se verifică dimineața prin înțepare cu un bold pentru a vedea care s-au înmuiat. Acelea în care boldul intră ușor sunt bune de plantat.  Pentru gardul viu plantarea se va face pe două rânduri la o distanta de 20 – 25 cm între rânduri, și tot 20 – 25 cm între plante pe rând, plantarea făcându-se intercalat.  Ca pont pentru plantare, după ce se fac șanțurile, se uda bine, se pun semințele pe poziție, apoi se astupa cu un amestec de pământ cu nisip. În felul acesta scade posibilitatea ca pământul de deasupra să se facă scoarță și să nu mai lase apa să pătrundă în el. Mi-a mai spus ca în primul an pomii vor crește până undeva pe la 40 cm, iar în al doilea an se vor duce aproape de 2 metri.

Când o să-l mai prind la o discuție am să îl întreb și despre cum și când se tunde gardul. Până atunci am să vă arăt căteva poze cu pomișorii plantați de mine.

Photo1122 Photo1123 Photo1087 Photo1119 Photo1120

 

P.S. Sper că nu am scos pe nimeni din afaceri cu informațiile astea.

Categorii: Permacultura | Etichete: , , , , , , , , | 3 comentarii

Navigare în articol

3 gânduri despre „Update la plantarea Gladitei

  1. Sa stii ca-s niste oameni care e posibil sa te injure. Deci, coaja semintelor e tare si trebuie inmuiata cumva ca sa poata „ecloza”. Ai incercat cu suuces vreo metoda? Eu vreau sa plantez anul asta asemenea gard pe lungime de 2-3 kilometri si as vrea sa-mi iasa din prima.

    • Alex

      Acum abia m-am apucat de cautat intens. Mi-ar placea sa aud ceva feedback despre gardul tau kilometric. Ti-a iesit ?
      Multumesc!

      • Mai mult ochii. 😀 Nu e asa cum zice lumea. Eu am plantat acei puieti pe un terasament feroviar unde e mai mult piatra decat pamant. Nu s-au uscat, dar nici nu au crescut cine stie ce. Vedem ce o sa iasa cu timpul.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

