Etapa 1 – constructia sistemului

Constructia unui sistem acvaponic cu trei segmente.

Materiale necesare:

-un bazin pentru pesti

-un bazin pentru colectarea apei

-un bazin pentru cultura plantelor

-o pompa pentru circulatia apei

-un sifon pentru bazinul de cultura a plantelor

-tevi si coturi pentru interconectarea bazinelor

-robineti pentru reglarea debitului apei la trecerea din bazinul pestilor catre bazinul de cultura al plantelor

Acesta va fi sistemul de baza de la care vom pleca. Pe parcurs acestui sistem ii vor fi atasate alte module (ca intr-un joc lego) cu functii explicate la timpul potrivit.

Acum ceea ce povestesc o sa semene cu ceea ce am facut deja.

Buuun.

Bazinele mele (cel pentru pesti si cel pentru colectarea apei) sunt doua bazine IBC de 1 m cub recuperate. Nu au fost tocmai potrivite pentru ceea ce am facut (proveneau de la transportul unor chimicale), dar dupa o curatire temeinica s-au dovedit a fi foarte bune.

Bazinele pentru cultura plantelor constau in 5 cadite de plastic pentru amestecat mortar, cumparate de noi.

Pompa de circulatie este o pompa pentru ape uzate de 700w luata de la Dedeman, cu debit de 9000 l/min. dar care era cea mai ieftina (undeva la 1.5 mil vechi).

De la pompa la bazinul cu pesti legatura este facuta printr-o teava cu diametrul de 1 tol (eu am polosit teava pvc si coturi de 32 mm ce se folosesc la instalatiile sanitare la scurgerea apelor menajere).

Intre bazinul de pesti si cele de crestere a plantelor am facut legatura cu teava si coturi din pvc de 50mm cu reductie la 32 de mm la care m-am legat cu teava de ppr de 25 mm. Am facut asta ca sa pot monta robinetii de reglare a debitului.

In bazinele de crestere a plantelor am facut sifoanele (pe care o sa le detaliez la timpul lor)

Sifoanele aveau iesirea intr-o teava din pvc de scurgere de 110 mm, care avea scurgere in bazinul de colectare a apei.

Aici am inchis bucla.

sistem

 

In imaginea de mai sus se poate vedea sistemul in ansamblu. Bazinul alb este bazinul cu pesti, cel albastru este cel de colectare a apei, iar cele dreptunghiulare sunt cele pentru cultura plantelor. schita2

Cam asa arata sistemul functional. In plus fata de ce am mentionat aici mai apare o cutie cu doua prize programabile. Una pentru pompa de circulatie a apei si una pentru o pompa de aer.

In episodul urmator voi detalia fiecare element in parte: rol, forma costructiva, asezare si alte lucruri.

Revin

Categorii: Acvaponica | Etichete: , , , , , , , | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

