Not dead yet!

Salutare ‘tutulor’!

Da, nu am murit. Doar am lipsit o vreme (cam mult ce-i drept) din motive tehnice. Mai exact probleme tehnice. De la tehnica – tehnicieni – oameni angajati – angajati la furnizorul de servicii – servicii in Romania.  Mai pe romaneste, nu am avut internet deoarece infrastructura e veche (ca sa stiti cine era providerul) si angajatii furnizorului prost platiti. Am ajuns sa fac reclamatii in mod manelistic (adica fara numar, fara numar, fara numar ….) pina cand am hotarat sa nu mai latru la poarta surzilor pe banii  mei. Am schimbat furnizorul cu unul mai serios, dar tot din Romania. 😦

Dar sa revenim la oile noastre. Sau nu era vorba de oi?! Era vorba de plante si de lipsa mea de interes pentru ele in ultima perioada. O sa vedeti in poze ca plantele isi vad de drum, desi nu li se acorda atentie.

Desi la prima vedere pare ignoranta si dezinteres din partea mea, dupa cum arata plantele, la a doua vedere chiar asa este. Am studiat in ultima perioada mai multe ‘scrisuri’ despre permacultura si am inteles ca e bine sa lasi natura sa-si faca treaba.  Si asta am facut. Am baut bere si m-am uitat la plante cum cresc. Bine ca cel mai bine a crescut pepenele pe care l-am udat intens (cu bere) si pe care il port dupa mine all day long.  No, asa ca va zic din ecsperienta mea: permacultura nu este acelasi lucru cu ‘leneacultura’. A doua are si ea roadele ei. Roade de la sensul de ros.

Concluzii (so far)

Pina acum pot sa concluzionez ca acvaponia se preteaza bine la salate, mazare, fasole verde, castraveti, rosii, marar, patrunjel, ardei iute, capsuni. Cam astea din ceea ce am plantat eu. Din ce am plantat si nu a mers (cel putin nu in pietris)  pot sa amintesc de morcov, busuioc, ardei gras. Florile au mers foarte bine toate (fara exceptie). Sub aspect vizual a fost fain tare, dar au atras o gramada de fluturi. Eu care nu mai vazusem fluturi din copilarie, m-am bucurat nespus, mai alea ca in cartile de permacultura citite (mai bine zis frunzarite) insectele sunt benefice. Si sunt. In conditiile unui mini ecosistem. Dar ecosistemul meu acvaponic nu le presupunea prezenta. Le-am lasat sa faca ceea ce stiu si au facut ceea ce au stiut.

Deci  acvaponia o faci cu melasa fara probleme – sau fara melasa, dar cu plante cu frunze sub forma de plasa.

Categorii: Acvaponica, Permacultura | 2 comentarii

Navigare în articol

2 gânduri despre „Not dead yet!

  1. Adrian

    Buna! Am citit cu interes „jurnalul” tau despre acvaponie si vreau sa te intreb de ce nu au mers ardeii in sistemul tau? Ce nu a mers sau ce nu a fost optimizat pentru dezvoltarea lor?

    • Sincer…. habar nu am. O sa incerc anul asta sa pun niste rasaduri mai reusite si sa vad ce si cum. Cele de anul trecut au fost cam firave. Adevarul este ca si cunostintele mele legate de legumicultura au fost la fel de firave. 🙂

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

