Poze de iunie

Nu am mai pus nimic recent, pentru ca nu am mai facut nimic recent. Toate modificarile din sistem au aparut de la sine. Adica plantele au evoulat, pestii au crescut… Eu m-am ocupat de mentenanta. Initial planul a fost sa continui cu bazine si pe cealalta latura a solarului, urmand ca spre toamna sa asez solarul pe directia est vest si sa-l izolez termic, si sa-l fac din policarbonat.  Problema este ca toate planurile au fost facute pe o fundatie pe care am crezut-o solida. Se pare ca m-am inselat, asa ca planurile vor ramane cel mai probabil la nivel de planuri. 😦

Mai vedem. Pina una, alta, sunt in cautarea unui Ha de teren pentru amenajare permaculturala in care sa integrez si un sistem acvaponic major si o casa eco facuta din cauciucuri.

P.S. Acvaponia functioneaza. Un sistem care merge de la sine si caruia nu trebuie sa-i acorzi decat 5 -10 min pe zi eu zic ca merita.

Categorii: Acvaponica | 10 comentarii

Navigare în articol

10 gânduri despre „Poze de iunie

  1. daci

    … tare scump la vorba esti

    salut 🙂

    nu ne-ai zis daca duckweed se inmulteste asa cum stiam de repede; nu ne-ai zis ce-ai facut cu politica :); nu ne-ai zis nimic de permacultura …
    ..apropo, daca stii ceva doc legate de permacultura, imi trimiti si mie link-urile pe mail ? pls 🙂
    .. vad ca ai „produs” un nufar 🙂 felicitari!

    toate cele bune!

    • daci

      dar de „ingropat” bazinul la iarna? ai renuntat la idee?

      • daci

        ah ..imi mai aduc aminte … dar pe rand … dar cu melasa ..cu puricii cum stai?

      • Eu am renuntat la melasa. Nu am gasit de cumparat la un pret cu bun simt, iar de facut… e lene multa. La pureci am renuntat deasemenea. Tot ce am facut a fost sa-i mut cu plantele, sau cu frunzele afectate intr-un alt mediu. Adica afara.

      • Se spune ca o idee odata nascuta nu moare niciodata, si daca se intampla sa o uiti este pentru ca s-a retras undeva intr-un colt de creier si ca-si asteapta vremea. La idee nu am renuntat, doar ca … tot ceea ce vezi ca am facut se afla pe terenul socrilor, iar recent au tinut sa-mi reaminteasca acest lucru. Nu ceea ce am facut, caci asta nu am uitat. Asa ca ma aflu intr-o situatie in care nu imi vine sa mai fac ceva.

    • Buna
      Scuze pentru linistea recenta. Am facut comparatie intre linistea asta si vorbele care mi-au iesit pe gura in ultima perioada, si am constatat ca linistea a suparat mai putine persoane.
      Ca sa revin la subiect, iarba ratei cred ca se inmulteste repede. Nu am dat importanta aspectului. Am luat din ea si am mai dat la pesti, si in 3, 4 zile parea sa fie la loc. Am pus putina, acum 2 zile, intr-un butoi pe care il am in curte si in care s-a adunat ceva apa de ploaie, si nu o sa ma mai ating de ea pina nu acopera tot luciul apei. Atunci o sa iti pot spune cat de repede se inmulteste.

  2. daci

    salut

    am gasit o reteta de melasa care suna cam asa, in varianta scurta: se rade pe razatoare sfecla de zahar se pune cu apa si se fierbe vre-o 7 ore; dar cand am cautat proprietatile ei (pt ca ma gandeam la ea ca alternativa la zahar) nu am gasit decat ca melasa este un produs secundar al productiei de zahar ..si implicit tratat ca atare .. 😦 …desi aceasta idee vad ca este contrazisa, intr-adevar, de preturile mari din supermarket

    apropo de purici – crezi ca ar fi o idee buna daca ai aduce cativa paianjeni in zona plantelor afectate?

    apropo de permacultura, am vazut recent un doc care mi-a placut aproape la fel de tare ca cele cu ecosistemul austriacului; daca nu l-ai vazut, poate te mai insufleteste un pic :):

    imi pare rau ca,,, circumstantele te fac sa bati pasul pe loc

    toate cele bune!

    • Buna din nou
      deoarece vad ca esti foarte interesata de permacultura, iti dau un link spre un curs bun http://courses.ncsu.edu/hs432/common/media/
      sunt filmate efective cursurile.
      Legat de melasa – este un produs secundar in masura in care prin comparatie miezul de nuca ar fi produsul secundar al nucii. Pentru producatorii de zahar este mai rentabil sa vanda zahar, dar mai nou au inceput sa pretuiasca si melasa. Initial au folosit-o ca indulcitor, dar avea defectul coloritului. Apoi au extras zaharul alb (care in cantitate mare e toxic) si au folosit melasa in alte scopuri. Ca ingrasamant furajer pentru animale, in special vaci, si ca materie prima pentru producerea romului. Toate calitatile nutritive din sfecla se regasesc in melasa si nimic bun in zahar. Asta e motivul pentru care au inceput sa o vanda in cantitati mici la preturi mari.
      Uite aici cum se face: http://floridecires7.blogspot.ro/2008/11/melasa.html
      Sper ca te-am ajutat cu ceva. Daca mai ai nelamuriri vorbim.

  3. daci

    saru’mana mult

  4. Cu placere

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

