File de jurnal

Blogul asta incepe sa semene (daca n-a fost gandit de la bun inceput asa) cu un jurnal ‘pa linie’.  Adica, jurnalul asta, e un mod de a vorbi cu nimeni (peretii in cazul clasic) si de a te asculta cineva. In caz normal, in lumea normala, vorbesti cu multi si de obicei nu te asculta nimeni. Am ajuns in situatia ca, daca vrei sa trimiti un mesaj cu confirmare de primire, sa-l pui pe facebook. (nu ma cautati pe facebook, caci nu mai sunt acolo – lucru deloc simplu!).

Dar ‘sa trecem la treaba!’ (citat din aia care ‘au talent’).

Nu am mai scris de ceva vreme caci iarba nu creste atat de repede (legumele nici atat) si lenea nu m-a lasat sa mai fac ceva adaugiri sistemului. Asa ca philosophae se gaseste destula prin alte locuri.

Acum, in schimb, au aparut ceva noutati. Prima ar fi ca au inflorit multe plante (raportate la numarul existent in instalatie) si arata super. Mai ales ca multe flori vin nu numai cu aspect fain, dar si cu promisiuni faine (o sa vedeti in poze).

Am incercat sa mai adaug ceva plante, caci le-am rarit cam tare, si, in ideea asta, am pus alte rasaduri: de ardei, de rosii, de gogosari, de vinete ….

Din cauza temperaturilor foarte ridicate am deschis solarul pe lateral si in felul asta am asigurat o ventilatie mai buna. Asta-i partea pozitiva. Dar, vedeti voi, exista si o parte negativa: de cand am deschis solarul a inceput traficul pisicilor prin zona. Foarte prin zona. Una cred ca a incercat sa-si adauge produsul intern brut alaturi de rasadurile mele. Rezultatul a fost ‘politic’ – samanta de scandal.

Apai io am incercat sa nu fertilizez, da daca ajutoarele fertilizeaza fara stirea mea, amu io cu ce sunt de vina?! 😀

In partea de permacultura pot sa spun ca am mai adaugat 2 scanduri la cartofi plus pamantul si mulciul aferent.

Gata cu vorbele, ca poate nu tot omul e dispus sa citeasca scrisu’. Hai cu pozili!

Categorii: Acvaponica, Permacultura | Etichete: , , , , , , , , | 8 comentarii

Navigare în articol

8 gânduri despre „File de jurnal

  1. daci

    ..uite, eu sunt dovada ca aici, in virtual, te „asculta” cineva 🙂
    felicitari pentru pastai si flori! ce-ti fac pestii?
    eu intre timp am tot vazut filmulete cu indoor aquaponics ..am gasit si chestii inventive si dragalase ..si implicit ieftine si la indemana oricui; am citit si despre culturi hidroponice ..si despre pesti … :)…”e multe” de lamurit dar pana atunci cred ca voi face pasii urmatori (a se ceti …intr-o zi cu soare) ..voi lua niste testere ca sa vad cum e apa din bazin acum si voi planta neste rasaduri pe care le voi uda cu apa din bazin. scurt si la obiect, nu? 🙂
    salutari!

    • daci

      am uitat sa-ti zic ca am citit si despre ingrasamintele naturale si acolo scria ca ajutoarele tale care trec prin zona si incearca sa fertilizeze ar tb sa se abtina 🙂 ..” e bune” doar invechite pt ca asa..proaspete ..ard plantele…deci dreseaza-le sa se duca la locul unde faci compost 🙂
      cya

    • Salut
      Sunt multe informatii disponibile. Ideea e sa nu te pui sa le citesti pe toate, caci exista riscul sa nu mai incepi sau sa nu stii de unde sa incepi. Eu zic sa le iei pe rand. Legat de testere… costa ceva si in plus, daca pestele traieste atunci e ok. In prima faza.
      Eu nu am reusit sa-mi iau (inca) toate testerele necesare (NO2, NO3, NH4, PH). Din cele din paranteza il am doar pe cel de PH. Si chiar daca nu stiu cum stau cu parametrii, sistemul functioneaza.( adica pestii traiesc, plantele cresc). Bineinteles ca toata activitatea asta facuta ‘dupa ureche’ da rezultate in aceeasi masura, dar la nivel de experiment rezultatele sunt oricum peste asteptari.

      • daci

        salut
        ma gandeam sa iau in primul rand testere pentru nitriti, nitrati si amoniac dar acum sa verific ce e mai important pentru plante …acum imi pica fisa ca astea ar fi variabile importante pentru pesti mai degraba.
        Cochetez cu popularea bazinului cu tetrazone desi e cam mic ca sa fie intratevar fericite, asa ca nu as putea sa iau mai mult de 6 bucati.
        De documentat ma documentez pentru perioada aceea din viata mea cand voi avea casa pe pamant si posibilitatea de a face acvaponie …e oarecum indepartata ..nu imposibila.
        Legat de asta ..mie mi-ar place sa controlez si hrana pestilor si aici cred ca si-ar avea rolul algele si planctonul precum si o „ferma” de rame. Te-ai gandit la asta?
        Toate cele bune !

  2. Buna
    M-ai bagat in ceata cu denumirea de pesti amintita. Nu am avut acvariu (nici acum nu am!) si nu ma prea pricep la pesti. Ti-am spus ca eu am preferat carasul pentru ca e echivalentul rusului sub apa.
    Legat de mancare eu am incercat sa le dau paine, malai (ce mai tineam eu minte ca ‘musca’ de pe vremea cand pescuiam) si rime. Am inceput cu rimele, dar era cam greu cu sapatu’ asa ca am trecut pe paine. Acum am o punga de nshpe kile de malai si le-am dat ca la pomana. Bineinteles ca apa arata ca o buda. Am zis ca am exagerat, dar habar nu am cam cat sa le dau.
    Am pregatit si o ferma de rime (nu apare in poze), dar nu am considerat-o suficient de elocventa ca sa pomenesc de ea.
    Nu am verificat sa vad ce randament are. Am bagat amu 3 saptamani vreo 3 rime si pamant si coji de banane si apa si inca nu am verificat sa vad de s-au inmultit. As pune poze, dar nu vad nimic interesant in ele.
    O alta varianta de hrana ar fi ‘duck weed’. Nu ma pune sa traduc. Am vazut poze si am reusit sa o reperez in zona in care locuiesc. Mai ramane sa adun ceva iarba si sa o pun intr-un bazin linistit la inmultit.

    PS Pot parea ca le ‘stiu pe toate’, dar nu e asa.

  3. daci

    salut
    tetrazonelor le mai zice si zebre fiindca au niste dungi negre; sunt pesti activi carora le place in bancuri si se organizeaza astfel daca sunt multi de 6.
    am citit si despre duckweed si inteleg ca va fi inca o variabila de care va tb sa ai grija 🙂
    am citit si ceva despre hranirea caraseilor aurii din acvarii si ziceau pe forum ca e bine sa le dai mai multa hrana vegetala decat proteine ..deci ar fi bine din nou cu seeweed :); tu le-ai dat salata?
    c ya

  4. Marian

    Acum ca te-am descoperit nu mai scapi!
    Acum am descoperit ce pesti ai!Boon… un cunoscut al meu are o balta(nu-i port spune chiar crescatorie) si din cate am inteles, hraneste pestii cu uruiala(porumb cu tot cu cocean+ovaz+grau+orz) sau cu FNC pt pui(din comert).
    Intrebare: ce diametru au tevile(foste de canalizare) 110 sau 75?
    Multumesc anticipat!

    • Eu merg pe ideea ca ceea ce bagi in pesti, mai devreme sau mai tarziu, ajunge in tine. Asa ca le-am dat doar grau, malai si, cand si cand, ‘iarba ratei’.
      Tevile pe care le vezi acolo sunt de 110 de scurgere.

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

